Біговел - це безпедальний дитячий транспорт, який ідеально підходить малюкам у розвитку координації рухів та вестибулярного апарату, він допомагає навчитися утримувати рівновагу та є чудовим тренажером для всієї групи м'язів й серцево-судинної системи. Оригінальний транспорт був придуманий далекого 1817 року. Його виготовив із дерева німецький винахідник Карл Дрез і називав як "машина для ходьби". Через 180 років конструкцію відтворили в Європі та почали масово продавати з 1997 року. Нині, сучасний ринок відкриває перед покупцем широкий вибір моделей, починаючи від матеріалу виготовлення, закінчуючи функціональними кнопками та навісними аксесуарами.

 

Безпедальний велосипед. Види та особливості

 

Біговел або безпедальний велосипед має безліч різних назв, в Україні його називають як біговел, велобіг, велохід і велокат, в Англії - балансбайк, а на батьківщині його називають лауфрад. Велобіг, внаслідок простої та інтуїтивно зрозумілої конструкції, легко піддається освоєнню. Кататися на ньому одне задоволення, адже для того, щоб привести транспорт у рух, досить просто відштовхнутися ніжками від землі. Однак проста і нехитра конструкція задіє всі групи м'язів, а також змушує малюка стежити за балансом та швидкістю.

 

Біговели поділяються на 3 різні групи, які відрізняються типом конструкції та віковою групою.

 

1. Біговел-каталка – модель на виріст. Легка, зручна і дуже м'яка конструкція, як правило, виготовлена ​​з високоякісної первинної пластмаси або алюмінію. Має високу стійкість і полегшену вагу. Моделі можуть бути як 3-х колісні, так і 4-х колісними. Особливість виду полягає в регулюванні сидіння по висоті, тому цей тип входить до категорії "моделі на виріст". Максимальне навантаження до 30 кг.


 

2. Балансир – найпоширеніший вид безпедального транспорту, його ключова особливість – ширина коліс. Адже конструкція спеціально розроблена для дітей, які тільки-но починають вчитися тримати рівновагу, тому ширина коліс значно більша, ніж в інших видів транспорту. Балансир виготовляють із різних матеріалів; дерево, метал та первинний пластик. Стандартна вага для моделі становить від 4-х до 7-ми кг.

 

Максимальне навантаження до 45 кг.

 

3. Трансформер - це найсучасніша та ергономічніша модель дитячого транспорту на ринку. Простий механізм трансформації може освоїти навіть дитина, трансформуючи свій звичний біговел у велосипед та самокат. Інноваційні розробки та сучасні високоякісні матеріали дозволяють будь-якій моделі витримувати вагу до 50 кг, при цьому сама конструкція важить до 7 кг. Цей вид має регулювання керма і сидіння, що дозволяє коригувати потрібну висоту відповідно до зросту дитини. Трансформер обладнують цікавими світловими та звуковими ефектами, які гармонійно поєднуються з модною та оригінальною моделлю.

 

 

 

Особливості та характеристики конструкції

 

Велобіг, як перший дитячий транспорт, повинен повністю відповідати зросту та вазі малюка, щоб катання було не лише комфортним, а й приносило фізичний розвиток. Висота сидіння від підлоги та регулювання керма дозволить скоригувати необхідну висоту індивідуально під зріст дитини. Висота сидіння розраховується за розміром кроку, для цього необхідно виміряти довжину стопи по внутрішній стороні стегна, а після відійняти 2-4 см. Наприклад: якщо сантиметрова стрічка показує 29 см, мінімальна висота сидіння від підлоги повинна становити 25 см.

 

 

Матеріал та форма рами

 

Рама – це основа біговела. Вона повинна бути міцною, зносостійкою та легкою. Довга колісна база забезпечує стійкість, а також запобігає можливості вилетіти через переднє колесо. Матеріал для виготовлення використовують різний: дерево, пластик, метал і навіть карбон. Проте найоптимальнішим варіантом щодо співвідношення ціни до якості виступає метал, а саме алюміній.

 

Дерево - це екологічно чиста сировина, яка знаходиться у тренді. Конструкція такого транспорту важка, проте завжди передбачена ручка для перенесення. У русі відчуваються всі нерівності та навіть з хорошими колесами їзда буде жорсткою через велику вагу конструкції. Дані моделі здатні витримувати велику вагу, проте вони бояться води та вологи.

 

Метал - алюміній та сталь найпоширеніший матеріал для досвідчених райдерів. Він легкий і міцний, має гарну зносостійкість та абсолютно не боїться різних погодних умов. Сталева рама легко гасить вібрації й нерівності дороги, вона може витримувати навантаження від 50 до 80 кг. Алюмінієва рама має просте управління і маневровість завдяки полегшеній вазі.

 

 

Пластик - підійде як перший транспорт. Він у міру міцний, стійкий та надійний. Має легку вагу та просту конструкцію. Головна його особливість - дизайн, який поєднує у собі велику різноманітність форм та кольорів.

 

 

Типи та види коліс

 

Колеса на біговелах поділяються на дві групи:

 

1. Безповітряні - виділяються невеликою вагою, високою міцністю та мають великий термін служби. Вони не мають надувної камери і їх виготовляють із різних матеріалів: ПВХ, EVA та спіненої гуми. Такі колеса ідеально підходять діткам, які тільки-но починають кататися на біговелі. Колеса мають гладку поверхню, що значно знижує зчеплення з дорогою, проте розігнатися таким транспортом - складно. Головна особливість полягає у зносостійкості, адже порізи та проколи йому не страшні. Безповітряні колеса ідеально підходять для катання по асфальту.

 

 

 

2. Повітряні колеса мають чудовий амортизуючий ефект. Шина дуже практична у використанні, адже можливість змінювати рівень тиску дозволяє комфортно їхати як по дорожньому покриттю, так і бездоріжжю. Протектор дає гарне зчеплення з дорогою, що допоможе уникнути падінь під час різких поворотів та при їзді мокрою дорогою. Також повітряні колеса можна ремонтувати, це суттєво продовжить термін служби біговела.

 

 

Підніжки

 

Підставка для ніг або підніжка – розташовується на рамі велобігу та відповідає за зручність при наборі швидкості або спуску з гори.

Підніжки бувають 2-х типів:

 

1. Прогулянкові.

2. Спортивні.

 

Прогулянкові підніжки розраховані на плавну та комфортну їзду. Вони розташовуються перед сидінням, таким чином, щоб малюк ставив обидві ноги перед собою.

 

 

 

Спортивні підходять для старшої групи дітей, які освоюють трюки. Такі підніжки зафіксовані до рами заднього колеса та покриті антиковзним покриттям. Під час руху дитина може їхати стоячи на двох або одній нозі, здійснюючи запаморочливі трюки.